Dlaczego najchętniej korzystamy z ofert pośredników przy kupowaniu samochodu?

CZY WARTO KORZYSTAĆ Z SERWISÓW OGŁOSZENIOWYCH KUPUJĄĆ SAMOCHÓD?

Dlaczego najchętniej korzystamy z ofert pośredników przy kupowaniu samochodu?

Wielu z nas stawało przed decyzją kupna samochodu. Nowy, używany, za gotówkę czy w leasingu? Zastanawiając się nad tymi kwestiami dokonywaliśmy wyboru jaka strona pomoże nam w wyboru jednego, konkretnego auta. W większości przypadków byli to pośrednicy, którzy agregując informacje, ułatwiają konsumentom research rynku. Według badań około 70% kupujących rozpoczyna poszukiwania samochodu na stronach pośredników. Nie zawsze mamy czas wycieczki od salonu do salonu dealera, a odwiedzanie każdej, pojedynczej strony producenta to mało intuicyjny sposób poszukiwań. Rozwiązaniem tego problemu okazały się firmy pośredniczące, gdzie możemy dokonać szybkiego przeglądu interesujących nas samochodów, nie ruszając się z fotela, przy użyciu jednej strony lub aplikacji. Co czyni je tak atrakcyjną, z punktu widzenia kupującego, metodą wyboru samochodu? Różnorodność, mobilność, intuicyjność, szybkość – to 4 czynniki, które są odpowiedzią na potrzeby współczesnego konsumenta.

Spis treści:

Różnorodność ofert motoryzacyjnych – ułatwienie poszukiwań dla niezdecydowanych

Badania pokazują, że tylko 1 na 3 osoby jest zdecydowana na konkretny model samochodu podczas zakupu nowego auta. Wiele osób jest otwarta zarówno na nowe i używane samochody, a także nie mają sprecyzowanej marki, po którą są gotowi sięgnąć. Firmy pośredniczące wychodzą naprzeciw takiemu problemowi. Na jednej stronie można porównać samochody nowe z używanymi, a konsument ma do wyboru wiele marek i modeli, które może zestawić ze sobą i dokonać spokojnej analizy oraz ostatecznego wyboru. Taka różnorodność zawarta w jednej aplikacji lub stronie www sprawia, że kupujący może uniknąć bałaganu związanego z otwieraniem kilkudziesięciu innych stron, co dodatkowo jest uciążliwe, gdy wybieramy samochód mobilnie, przy użyciu smartfona.

Oferty samochodów nowych i używanych na telefonie

Z własnego doświadczenia wiemy, że kiedykolwiek chcemy coś kupić, niezależnie czy to jest mały sprzęt kuchenny czy samochód, możemy to zrobić przez Internet. Wiemy też, że coraz częściej kupujemy przy użyciu smartfona przez konkretną aplikację. Wiele się mówi o strategii mobile first, który powinien wprowadzić każdy biznes by dostosować się do potrzeb współczesnego świata. Dlatego też, pośrednicy oprócz stron www tworzą aplikacje mobilne, by poszukiwanie idealnego auta było możliwe podczas drogi do pracy, w kolejce do lekarza czy też w każdym innym miejscu, gdzie mamy chwilę wolnego czasu i smartfona pod ręką. Konsument, który na początek dostaje przejrzystą, czytelną, łatwą w obsłudze stronę mobilną, będzie bardziej chętny do podejmowania innych działań z poziomu tej samej aplikacji.

Intuicyjność, by kupowanie było jeszcze prostsze

Frustracja, która dopada konsumenta, który nie może w prosty sposób znaleźć interesujących go treści na danej stronie, skutecznie zniechęca go do dalszego korzystania z niej. Gdy przychodzi do kupna samochodu, zależy nam, aby poruszanie się po stronie, było jasne i przejrzyste, a przechodzenie z jednej czynności do drugiej odbywało się prosto i przyjemnie. Pośrednik, dopasowując się do potrzeb konsumenta, zawiera w zasięgu wzroku wszystkie potrzebne informacje. Nikt nie lubi przedzierania się przez kilkanaście zakładek, by dotrzeć do konkretnej treści, gdy jest możliwe znalezienie samochodu, poprzez trzy kliknięcia i wypełnienie formularza znajdującego się w najbardziej widocznym miejscu na stronie.

Szybszy proces zakupu samochodu

Kupując samochód, najwięcej czasu (ok. 60%) poświęcamy na research rynku oraz poszukiwanie idealnej oferty odpowiadającej naszym potrzebom. Czynności te wykonujemy drogą internetową lub poprzez konkretne aplikacje mobilne. Pozostały czas spędzany jest na czynnościach, które na chwilę obecną nie są możliwe do wykonania przez internet, np. jazda próbna.

Z roku na rok ogólny czas spędzony na stronach Internetowych podczas kupowania samochodu spada. Dlaczego? Ludzie potrzebują szybkich rozwiązań, dlatego też na stronach pośredników znajdują się odpowiednie filtry lub generatory, aby szybko odpowiedzieć na potrzeby konsumenta takie cena/wysokość raty, marka czy dodatkowe wyposażenie. Zastosowanie filtrów zawęża obszar poszukiwań kupującego, który oszczędza czas, który byłby przeznaczony na ręczne wyszukiwanie odpowiedniego modelu. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów pośrednicy opanowali sztukę balansowania między czterema wyżej wymienionymi czynnikami i z powodzeniem wykorzystują je w dalszych usprawnieniach swoich stron i aplikacji. W przyszłości prawdopodobnie, wciąż będą utrzymywać się na podium sprzedaży samochodów w Internecie. Być może zaczną bardziej kooperować z dealerami lub od razu z producentami samochodów, co sprawi, że przestaną być oddzielnym bytem. Jednakże, na chwilę obecną jest to jedynie niewinne gdybanie. To jaka będzie przyszłość pośredników pokaże nam jedynie… czas.

No Comments

Click on a tab to select how you'd like to leave your comment

Post A Comment

*